Ditt företags personliga logo kan användas för att bära företagets värderingar. En välplanerad logo säger något om vad företaget gör, visar vad det heter och även något om den atmosfär som omger företaget. Ett företag som arbetar med snickerier kan ofta ha verktyg på sin logo, medan företag som arbetar i omsorgsbranschen kan ha stiliserade kramar eller blommor. Företag som jobbar med djur har förstås sådana i sin symbol, medan bilföretag har bilens symbol. Många företag ägnar mycket resurser åt att skapa en bra logo, men idag finns också sajter på nätet som skapar en logo åt en till en betydligt billigare kostnad.
Fördelen med att sätta loggan på en keps är dels att kepsen håller länge, dels att individen kan bära den i många olika sammanhang långt bortom företagets gräns. Budskapet kan spridas till potentiella kunder på fester, semestrar, när bäraren lämnar dagis eller åker till jobbet – och det är ju som man brukar säga, man vet aldrig var man hittar en bra kund! Ett klokt företag satsar på att dess logo och budskap syns i många olika sammanhang, på kläder, pennor, webben, pappersprodukter och visitkort. Det kan vara skillnaden mellan att var ett litet företag med dålig försäljning, och ett som går bra och har stora framgångar.
När du väljer kvalitet på kepsen är det förstås också viktigt att den motsvarar hur du vill att folk ska se på ditt företag. Om du erbjuder produkter till bra pris kanske också kepsen ska vara enkel, medan den som erbjuder premiumprodukter förstås också måste ha en snygg premiumkeps. En snygg produkt med ett bra budskap i rätt kvalitet, kombinerad med andra produkter som stärker ditt varumärke, kan bära ditt företags budskap länge och visa sig vara en riktigt god investering. Gör ett klokt och initierat val, och du kommer inte att ångra dig!